Начало Лайфстайл Аз и моето семейство Семейни ритуали и традиции Съветите за здраве и дълголетие от лекаря на кралското семейство

Съветите за здраве и дълголетие от лекаря на кралското семейство

Съветите за здраве и дълголетие от лекаря на кралското семейство - изображение

Британската кралица Елизабет II е на 92 години, но все още може има енергия да ходи на различни събития и да участва във вземането на сериозни правителствени решения. Тя се чувства добре не само защото е добро здраве, но и защото получава професионална медицинска помощ. За наше щастие, един от лекарите на Нейно величество Мосараф Али споделя ( в книгата си „Библията на д-р Али за храненето“) тайните за здраве и дълголетие на Кралицата и на всички членове на британското кралско семейство.

Ако живеете здравословен начин на живот, при 80% от болестите няма да ви се налага да посещавате лекар

Ако здравословното ви състояние е добро, то тялото ви може само да се справи с голяма част от леки настинки, възпаления, рани, фрактури. Здравото тяло не се нуждае от сериозни медицински грижи, за да се справи вътрешни и външни атаки.

Колко сте здрави – как да разберете

Как да разберете дали сте в добра физическа форма. Ето на какво д-р Али препоръчва да обърнете внимание.

Психологическа и физическа издръжливост: Здравите хора се събуждат свежи, прекарват деня си в изпълнение на множество задачи и чувстват умора главно вечер.
Изправен гръб и правилна стойка: Всички мускули, нерви и кости в тялото ви са добре.
Пълноценен сън: Здравите хора заспиват бързо и спят непробудно.
Добър апетит: Здравите хора не чувстват никакво отвращение към храната и не се хранят прекалено много.Те ядат редовно и с удоволствие.

Бръчки, тъмни кръгове под очите не винаги са признаци на здравословни проблеми

Всички ние имаме различни гени и физиологични черти, които определят скоростта на стареене. Ако погледнете херцогинята на Съсекс Меган и херцогинята на Кеймбридж Катрин - Катрин изглежда малко по-възрастна, но това не означава, че тя е по-малко здрава.
Съвет: Обърнете внимание на първите признаци на здравословни проблеми. Ако се уморявате по-бързо, спите неспокойно или ядете повече или по-малко от обичайното, трябва да посетите специалист.
Езикът – индикатор за здравословни проблеми
Ако върхът е червен, това може да означава, че имате проблеми със сърцето или, че сте яли твърде много въглехидрати като шоколад и други сладкиши.
Сивата плака е признак на запек - червата не функционират правилно.
Тъмночервените петна са признак на анемия.
Жълтата плака може да е индикатор, че имате проблеми с черния дроб.
Дълбоките линии по езика могат да бъдат симптом на язва или гастрит.
Набръчканият език с прозрачен слой слюнка означава, че ви липсва вода.
Съвет: Регулярно гледайте езика си, когато се погледнете в огледалотоАко цветът се промени или забележите някакъв друг проблем трябва да се консултирате със специалист.
Съвети за хранене от Елизабет Втора
Органични продукти, произведени във ферми.
Пресни плодове и зеленчуци вместо консервирани.
Повече протеин. Вегетарианците трябва да заменят месния протеин с тофу, извара, бадемово мляко.
Вместо плодови сокове – фреш от моркови, ябълки, джинджифил и целина.
Около 6-8 чаши вода всеки ден.
По-малко червено месо. Може да го заменете с пиле или пуйка.
Без пържени храни, сирене, гъби и цитрусови плодове (с изключение на портокали и мандарини). Консумирайте много малко сол.
Веднъж седмично консумирайте само плодове, зеленчукови супи и пийте вода.
Наблюдавайте се с какво се храните всеки ден. Не всеки може да си позволи да купува храни, произведени от еко ферми, но всеки може да намали обработените и пържени храни.
Пълноценна храна за закуска, обяд и вечеря
Не само количеството и качеството на храната имат значение, но и времето е фактор. Д-р Али дава следните съвети:
Сутрин яжте леки, но богати на протеини храни като яйца, бадеми и извара. Можете също да добавите плодове, зърнени храни и кисело мляко.
Обядът трябва да бъде най-калоричното ядене през деня. Най-добрата комбинация са зеленчуци + протеин + въглехидрати като пуйка, салата и картофи, например. Можете да ядете десерт, който не е прекалено сладък.
Вашата вечеря трябва да е лека: По-добре да приключите с нея от 19:00 до 20:00. Избягвайте пикантни, тежки и сладки храни - те се усвояват по-дълго и качеството на съня ви може да не е добро.
Съвет: Направете си седмично меню
Здравословни храни. "Тежките" храни трябва да се консумират през първата половина на деня.
Правилната поза е в основата на здравето и красотата.
Д-р Али препоръчва просто упражнение, което може да ви помогне да поддържате гърба си изправен.
Станете или седнете.
Дръжте главата си изправена - представете си, че някой я дърпа нагоре.
Изпънете раменете си назад, за да се чувствате комфортно.

Вдигнете брадичката, докато почувствате, че мускулите на врата и раменете ви не са вече напрегнати.

Съвет: Използвайте тази техника, когато усещате напрежение в мускулите на гърба, врата или раменете. Повтаряйте я постоянно, за да поддържате правилната поза.

Редактор: Илияна Кръстева

Източник: brightside.me 

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСнимки