Начало Лайфстайл Красота и стил Грим и прическа Носенето на грим може да предизвика завист в другите жени

Носенето на грим може да предизвика завист в другите жени

Носенето на грим може да предизвика завист в другите жени - изображение

Представете си, че се намирате на интервю за работа. Облечени сте с подходящи дрехи и сте отделили време и усилия, за да може прическата и гримът ви да изглеждат добре. Усмихвате се и отговаряте на въпроси, като се опитвате да изглеждате компетентни и приемливи.

Интервюиращите представляват разнородна група от мъже и жени. Какво смятате, че ще повлияе на техните възприятия спрямо вас?

Всеки е запознат с поговорката "Не съди за книгата по корицата", но какво всъщност се случва на практика? Гримът е един от начините, по който другите ви оценяват, независимо дали приемате този факт или не. Въпросът не е в това дали някой одобрява носенето на червило или спирала. Наличието или липсата на грим обаче влияе върху начина, по който ви възприемат околните – мъжете и жените правят това различно.

Ново проучване, проведено от академиците Виктория Милева и Алекс Джоунс от Университета в Стърлинг, установява, че жените, които носят грим изглеждат по-доминантни, когато са оценявани от други жени, докато мъжете ги виждат като по-престижни.

Доминантността и престижът спомагат за достигането на по-висок статус в обществото, но тези две концепции се различават значително една от друга. Хората, които използват доминантната стратегия, не избягват употребата на сила и сплашване, за да достигнат върха. Когато обаче престижът е основният метод за осигуряване на висок статус, индивидите разчитат на своите качества и умения, които карат останалите да ги следват свободно.

Стратегии за успех

Двата пола могат да се издигнат в професионален и личен план като се осланят на доминантността и/или престижа. За много жени една от стратегиите за постигане на успех е употребата на грим. Дамите, които използват козметични продукти, като цяло се възприемат от останалите като притежаващи по-високо професионално положение. Целта на новото изследване на учените Виктория Милева и Алекс Джоунс е да установят коя стратегия – доминантността или престижа, се смята, че жените с грим използват, за да постигнат по-висок статус.

Разбира се, не всички жени използват същите козметични продукти по напълно еднакъв начин. За да се справят с този проблем, изследователите дигитално нанасят малко количество грим на изображенията на истински жени. След това участниците (мъже и жени) в експеримента оценяват лицата със или без козметични продукти за нивата на атрактивност, доминантност и престиж.

Според резултатите от проучването малки количества грим правят жените да изглеждат по-атрактивни и за двата пола. Когато обаче става въпрос за социалния статус, за мъжете дамите с грим изглеждат по-престижни, докато представителките на нежния пол ги оценяват като по-доминантни.

Гримът има различен ефект върху възприятията на представителите на двата пола.

Учените първоначално обясняват оценките на мъжете с това, че те не се конкурират с жените физически, тъй като обикновено са по-силни. Поради това те не са избрали доминантността като основна характеристика.

Защо обаче жените, носещи грим, се възприемат като доминантни от другите жени? Едно от възможните обяснения е, че те изглеждат като заплаха за останалите дами, защото могат да отмъкнат партньора им. Предишни изследвания показват, че жените наистина имат тенденцията да изпитват завист от атрактивни представителки на нежния пол, докато мъжете ценят по-високо физическата атрактивност в потенциалните си партньорки.

Лошо впечатление

На нова група от участнички са представени същите подправени и неподправени изображения, но с друг набор от въпроси. Подробното запитване води до интересни заключения. Участничките възприемат жените с грим като по-леконравни, но и по-атрактивни за представителите на мъжкия пол. Запитаните дами също така споделят, че по-често изпитват завист към жените, използвали козметични продукти.

Изглежда гримът може да накара участничките да завиждат, което вероятно е причината представителките на нежния пол да възприемат гримираните жени като по-доминантни.

Допълнително, запитаните дами разбират много добре какво въздействие оказва гримът върху възприятията на мъжете – употребата на червило, спирала и сенки е свързана с по-високото ниво на атрактивност.

Изводите от проучването на изследователите Виктория Милева и Алекс Джоунс могат да ви помогнат значително при следващото ви кандидатстване за работа. В зависимост от пола на интервюиращите гримът ви може да ви помогне или да се превърне в пречка. Мъжете вероятно ще ви възприемат като престижни кандидати, но някои жени няма да одобрят избора ви на козметични продукти.

По статията работи: Нора Маркова
Източник: theconversation.com
Снимки: unsplash.com

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлВидеоЛюбопитноПроизводители