Начало Лайфстайл За свободното време Любопитно и забавно Начинът, по който дишате, влияе върху емоционалното ви състояние

Начинът, по който дишате, влияе върху емоционалното ви състояние

Начинът, по който дишате, влияе върху емоционалното ви състояние - изображение

Това буквално е най-скучното нещо, което правите всеки ден. И трябва да благодарим на Бог, че това е рутина, защото в противен случай всички щяхме да сме мъртви.

Но ако сте като повечето хора, вашите вдишвания и издишвания изглежда са свързани с настроението и състоянието на ума ви. Когато сме стресирани, ние поемаме кратки плитки порции въздух и го издишваме бързо. Когато сме спокойни, ние дишаме по-внимателно и дълбоко и издишваме въздуха бавно.

Проучванията предполагат, че съществува пряка връзка между емоционалното състояние на човек и неговото дишане.

Бързото дишане често е признак на стрес и безпокойство, но изследванията показват, че ако поемете контрола над дишането си, можете да промените и начина, по който се чувствате.

Съзнателното поемане на дълбоки бавни глътки въздух например може да ни успокои, като излъже мозъка ни, че вече сме се успокоили. Д-р Мартин Паулус, професор по психиатрия от университета в Калифорния, пише:

"За много от нас дълбокото дишане изглежда неестествено. Има няколко причини за това. Първата е, че нашето тяло има негативно влияние върху културата ни на дишане. Плоският стомах се възприема като нещо привлекателно, затова жените обикновено държат под напрежение коремните си мускули, като си "гълтат корема". Това пречи на дълбокото дишане и постепенно превръща плиткото гръдно дишане в нещо нормално."

Бързото вдишване и издишване може да ни накара да се чувстваме напрегнати. Но съществуват много начини да променим това усещане и много изследвания подкрепят това твърдение.

Според проучване, проведено през 2012 г. сред 46 случайно избрани мъже и жени музиканти, които са тренирани да дишат правилно, дори 30 минути бавно дишане помагат за намаляване на симптомите на безпокойството преди изпълнение, особено при музикантите, които изпитват огромно напрежение преди свой концерт.

Ползите от бавното контролирано дишане могат да си проличат и при хора с по-тежки проблеми като депресивни състояния или нервен стрес. През 2014 г. било проведено проучване, в което взели участие ветерани с посттравматичен стрес. Учените открили, че при тези, които участвали в специална програма по медитация, базирана на бавното дишане, по 3 часа на ден в продължение на седмица, симптомите на заболяването и безпокойството значително намалели.

Ако никога не сте се опитвали да дишате дълбоко, ето няколко съвета. Първо намерете тихо, удобно място, където да седнете или легнете. След това вдишайте бавно през носа и позволете на гърдите и по-ниската част на стомаха ви да се разширят.

Накрая издишайте през устата или носа си. За да уравновесите дишането си, можете да се опитате да броите до 5 или 7 при всяко вдишване и издишване.

Дишайте дълбоко и се наслаждавайте на живота без стрес!

снимка: sciencealert.com

4.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияФизиологияЛеченияСпортЛюбопитноЗдравни съветиАлт. медицинаИсторияЛайфстайлБотаникаСнимкиКлинични пътекиСпециалистиЗаведения