Начало Лайфстайл Красота и стил Модерно Модното наследство на "Маримеко": униформа за интелектуалци

Модното наследство на "Маримеко": униформа за интелектуалци

Модното наследство на "Маримеко": униформа за интелектуалци  - изображение

"Аз наистина не продавам дрехи, а начин на живот." Не, това не са думи на някоя от съвременните изгряващи модни фигури като Фийби Фило, която вдъхва живот на "Celine" или алхимикът на Гучи – Алесандро Мишел. Всъщност, те са произнесени още през 1963 г. от Арми Мария Ратия – основателката на "Маримеко". Финландската дизайнерска къща съживява следвоенния живот с дързък артистичен нюанс през 1951 г., когато Ратия преобразува компанията за памук на съпруга си в смела и елегантна модна марка.

1963 г.: Дизайнът, който внася цвят в една следвоенна епоха. 

Понастоящем "Маримеко" произвежда предимно декорирани чаени сервизи, домакински престилки, кърпи и спално бельо. Отличителният цветен печат на компанията и множеството неправилни кръгове на "Кивет" украсяват възглавници и облицоват части от столове. Всичко започва с думите на Ратия, че естетиката е нещо, което трябва да се прилага във всички аспекти на живота на клиентите. Тя говори за нарастващ клас работещи жени с изискан вкус към дизайна, жадни за малко цвят в годините след войната. Определено самата Ратия е една от тези жени: "Човек трябва да мечтае. И той трябва да се откроява от останалите." 

Седмица на модата
Седмицата на модата в Париж

Модният компонент от света на "Маримеко" е готов за бляскаво завръщане. Използвайки пет различни щампи, марката представя тениски, рокли, чанти и обувки на пазара. Може това да идва твърде захаросано за някои, но модната история на "Маримеко" се свързва с достойни, забележителни жени. Дизайнът на дрехите е замислен срещу идеала за тънка женска талия през 1950 г. Аника Римала е вярвала, че "дизайнът на дрехите трябва да е такъв, че жените да могат да се движат свободно в тях – докато тичат, скачат и седят." Джейн Джейкъбс, Джорджия О‘Киф и Джаки Кенеди са носили техните дрехи – Кенеди дори веднъж купува седем рокли наведнъж и през 1960 г. се появява с една от тях за корицата на списание.

Рокли
Роклите на Джаки Кенеди

До края на 50-те години финландската модна марка се разраства с бързи темпове във вътрешните части на Скандинавия и завладява нови територии, включително САЩ, като привлича голям брой уважавани обожатели. През 1963 г. Юджиния Шепърд – моден критик от "New York Herald Tribune" описва модната марка като "униформа за интелектуалци…"Маримеко" е за жените, които носят дрехи по такъв начин, че забравят какво имат върху себе си". Джейкъбс носи дрехите по протести, художничката О‘Киф в своето студио. Това са дрехи, които позволяват да извадите най-доброто от себе си на показ докато се съревновавате с живота.

По статията работи: Наталия Тотева

Източници: theguardian.com, irenebrination.typepad.com, naistenaani.fi

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиСпортЛюбопитноРецептиНовини